Wednesday, January 11, 2012

at last, my choice is UNITEN


*supposely this post I published on 11th September 2011. Ada dalam draft


esok, 12/9/2011, I'll leave Kuala Kubu Bharu and go to a rural area named 'Bandar Muadzam Shah'. Name je bandar.. Aku dah buat carian di internet, majority said that tempat tu tempat 'jin bertendang' la, kiri kanan hutan la, bosan la.. blablabla.. Tapi ade jugak yg kate tempat yg mcm tulah bagus untuk belajar.. Ok, memandangkan aku ni dah makin susah nak belajar, aku pilih alasan tu untuk masuk UNITEN kampus Bandar Muadzam Shah, Rompin, Pahang.

Aku ragu-ragu jugak sebenarnya, bila apply banyak, dapat pun banyak. KUIS, MSU, UniSEL, UniKL..
At last, aku tanye En. Saiful Nazri & En. Ezzudin (lecturer kat KMM) yang mana aku patut pilih. En. Saiful kata UNITEN, En. Ezzudin pulak kate mana2 belajar pun sama je. Ye lah, kalau aku dah beralih dari sains ke akaun, orang kata baik buat betul2. Jangan nak tukar2 lagi. Kalau boleh jadilah Akauntan Bertauliah.. So, UNITEN ni banyak accreditation dalam bidang perakaunan. ACCA, MIA, CIMA, ICAEW, MAICSA, CPA Malaysia, & CPA Australia. That's why I chose UNITEN :)

No comments: