Sunday, July 29, 2012

Aden Paten III - 2012

I went to Medan, Sumatera Utara Indonesia with mak, Aliah & Adam last 22nd June 2012 until 26th June 2012. Ada Family Day Aden Paten. Apa 'Aden Paten' ni sebenarnya? Aden Paten ni nama orang. Dah arwah dah pun.. Aku generasi ke-9 dia kot. Memang aku pernah terfikir aku ada darah Indonesia, tapi tak pernah pulak aku tau dan tak pernah terfikir pun boleh jumpa saudara2 di Indonesia. :) Tapi yang penting, orang kuat yang buat idea ni ialah Pak Siba dari Indonesia dan Datuk Zubir dari Malaysia. Maka terhasil lah event ni.. 

Hari Keluarga ni dibuat 2 tahun sekali. Kali ni dah kali ke-3, starting from 
2008 (Indonesia), 
2010 (Malaysia), dan tahun ni; 
2012 (Indonesia). Lepas ni 
2014 di Malaysia pulak. InsyaAllah :D
Walaupun dah 3 kali event ni diadakan, but this was my first time attending.

2008- opah je yang hadir
2010- aku kat matrik. baru je masuk. family aku yang lain semua hadir (@Sabak Bernam)
2012- abah yang offer :) mula2 plan aku dgn Aliah je yang pergi. Tak lama lepas tu abah suggest mak pergi sekali, kira macam bagi cuti & rehat utk mak. awww so sweet.. haha. Mak pun suggest abah utk pergi sekali, tapi takut pulak tinggalkan adik2 yang lain.. Abah kata pertalian darah mak dgn keluarga Aden Paten lebih dekat, so mak lah yg pergi. Abah menantu je, katanya.
Lastly, abah suruh Adam pun ikut sekali sebab abah pernah test jauhkan mak dengan Adam, tapi Adam asyik cari mak je. So, terpaksalah beli tiket flight lagi.. Aku beli tiket online, sbb aku ada kat UNITEN Muadzam Shah. Tapi utk Adam tak boleh sbb kena beli sekali dgn penjaga. So, abah sendiri pergi airport utk settlekan :)

oh ya! this is the flight's schedule:


-----------------------------------------------------------------

Subang (SZB) to Medan (MES) - 22 Jun 2012 - 1 flight(s) found

Flight FY3412

Depart 1:45 PM (waktu Malaysia)
Arrive 2:00 PM (waktu Indonesia)

Adult
137.95 MYR
Infant
50.00 MYR
-----------------------------------------------------------------
Medan (MES) to Subang (SZB) - 26 Jun 2012 - 1 flight(s) found
Flight FY3413
Depart 2:25 PM (waktu Indonesia)
Arrive 4:40 PM (waktu Malaysia)
Adult
112.95 MYR
Infant
50.00 MYR
------------------------------------------------------------------
*perbezaan waktu Malaysia-Indonesia: 1 jam
Indonesia (Jakarta) lewat 1 jam dari Malaysia

21 Jun 2012, Khamis- Aku balik ke rumah jam 4.45pm dari Muadzam Shah. Sampai rumah lebih kurang pukul 10pm.

22 Jun 2012- 
depan counter office Fireflyz

Tukang isi borang

abah, our main sponsor :)

Dari kiri: Pak Iwan, Hanafi, mak dan Adam, Aliah, unknown, & Wafa A. Latif. 2 orang kiri tu pengiring kami sepanjang kami di Indonesia :)

Paling kiri tu Pak Cik Azraie. Tulang belakang Aden Paten jugak, dari Malaysia. (aku nak panggil ape pun tak tau lah ape pangkatnye. pak cik kot. huu)

jetty to Siba Island

while waiting for others


haus. beli air jap

Lama sangat tunggu trip yg lain sampai. Jalan2 dulu


at warung bakso

aku rasa bakso ni sedap, tapi saudara Indonesia aku kata bakso yg kitorang makan ni adalah yang paling jelek. That's mean, ada lagi yang lagi sedap 


:P

akhirnya yang lain sampai

otw to Siba Island


Adam penat

at Siba Island

route to our chalet

Sri Deli. No. 14 \(^.^)/

dinner

enak! ikan senangin bakar. dan air (errr.. tak tau air ape. yg pastinya sedap!! :D)

lepas makan, jalan2 tengok kawasan sekeliling. tempat ni Pak Siba punya. wow! tapi masih ada yang dalam proses pembinaan


datang tempat makan semula. penat bergambar. haha

tak lama lepas tu, atok dan opah pun sampai (flight dari Penang)

Qasidah. rupa2nya 1 boat dgn diorang tadi. hahaha

-to be continued, for the 2nd day of Hari Keluarga Aden Paten III

2 comments:

Deenaa said...

Hi dear..kita sedare la!
Dtg 2014 punya?
I was there!

アイシャー said...

Seriously? Haha
I dtg sabtu ahad je sbb takde cuti.
Salasilah mana?
I Jamaa Husin-mohd basir-mohd noor-abd karim-rohaiza-Aishah ;)