Friday, September 13, 2013

Mimpi

Malam tadi layan akasia #CintaJannah TV3. Then, mulalah berangan-angan mahu menjadi seperti Jannah. Well, dapat kenal lelaki kaya, baik, dan yg penting ada pegangan agama. Haha.

Ada lah 5 episod aku tengok. 3 dari tonton, 2 lagi dari youtube sbb tiba2 tonton.com.my stucked.

Sempat juga berharap aku dapat sesuatu mimpi pasal cerita tu, especially Izaryl. Hahah!! Berangan tak sudah! XD

Sebelum tidur, aku dan roommate aku masing2 mencari cerita seterusnya through gadget masing2. Kalau boleh nak sambung lagi tengok cite tu. Asalnya nak tengok 2 episod je, tapi sbb nak tengok juga episod Izaryl terjumpa Jannah tu. Episod 5 lah tu.

Well, pagi ni.. guest what? Aku bukan mimpi genre akasia, but aksi!!

Berkisarkan aku, amin dan adam ke pasar borong. Pasar basah. Amin jalan sorang2. Entah apa yg dia nak beli di sana. Aku dan adam, tiba2 melalui kawasan yg ramai orang. (mcm kat kawasan laluan masuk ke dalam feri).

Kelihatan ramai orang berpusu2 masuk. Termasuklah aku yg sedang mendukung adam. Kami berlanggaran antara satu sama lain sebelum masuk.

Berjayanya aku dan adam masuk, kami berjalan seperti biasa. Eh? Mana yg ramai2 tu? Aku pun tak tau. Cuma di belakang aku, kelihatan seperti seorang lelaki indonesia bertanyakan aku ketika aku menoleh ke belakang. Tiada suara ku dengar, tapi gaya bibirnya seperti mengatakan, "nak raba boleh?" what???! Mimpi apa ni?

Dia mendekati aku dan aku mengelak. Tiba2 terasa mcm masuk kawasan pasar basah. Entah apa lah yg dia nak buat, tapi aku mengalahkan dia dgn kuntau aku yg tak berapa menjadi. Lelaki tersebut rebah di hadapan end of eskalator yg sedang naik. Rasa macam nak letak je kepala dia tu kat eskalator uh!! Eh? Pasar ada eskalator?? Apa2 je lah

Then my dream ends like that. Aku sempat buat sambungan sendiri pasal mimpi tu. Aku p buat laporan polis. Hahaha. Bawak dengan cara gari dan aku tukar sendiri jadi buah ali patah atas. Dan kami bertemu semula seperti biasa dgn amin :) gaya macam tak de apa2 terjadi

The end. Merepek

No comments: