Sunday, July 17, 2016

Kau bila nak kahwin?

Latar tempat: Rumah seksyen 19, Shah Alam


taktau lah mcm mana topik ni boleh start. Tapi ni conversation yang aku ingat dgn abah aku.

Abah: ko bila nak kawen?

Aku: salah soalan tu.. bila nak ada boyfriend? Hahah. Boyfriend pun tak ada mcm mana nak kawen?

Abah: takde lagi ke yg ko berkenan? Takde ke yg nak dgn aishah?

Aku: err.. ehh ramai ape yg nak.. (mak pun sokong)

Abah: jual mahal le tu (mak sokong jugak)

Aku: a'ahh.. sampai xtau nak pilih yg mana. Kakakkaka

Abah: tak tau pilih? Meh abah pilihkan. Suruh dtg beraya ke rumah. Tak payah bwk apa2. Nanti abah interview. Lulus, terus kawen. Majlis pun buat kecik2 biasa2 je. Hari tu (majlis aliah) dah besar dah. 😅

Aku: (menyengih je) arrrr

Conversation terhenti setakat itu sahaja. Abah kemudiannya keluar membawa sampah yg perlu dibuang.

No comments: