Monday, April 25, 2011

23/4/2011. Memang tak ramai orang ke??

  • Pagi tu, jiran depan (Mak Cik Siti) pergi ke pasar pagi. Dalam pukul 10-11am, Mak Cik siti datang ke rumah, sembang2 dengan mak dan menceritakan perbualannya dengan peniaga pasar;
    Peniaga: Kak, orang belum dapat gaji ke kak?
    Mak Cik Siti: entahle. Akak tak kerja.. Hari2 akak dapat gaji :D. Kenapa??
    Peniaga: Tak de la, hari ni pasar macam tak de orang, tak ramai. Hari ni kan hari Sabtu..
    Mak Cik Siti: ha'ah ek.. Akak tak tau lah..


  • Malamnye pulak.. Aku, mak, abah & Adam pusing2 KL. Abah nak g jumpe Pak Cik Rodney. Tak tau la kat mane. Aku, mak & Adam time tu kat surau dalam bangunan Amcorp Mall. Lepas aku & mak selesai solat, kitorang jalan2 la kat dalam mall tu. Banyak betul kedai nak tutup. Baru pukul 8.15pm kot..
  • Time jalan2 tu, abah pun datang.. lepas tu sambung jalan lagi.. Sampai je depan kedai perabot & carpet milik warga timur tengah (tak tau la Pakistan ke, Iran ke, etc),tauke kedai tu ajak abah tengok2 perabot yg ade kat situ. Dia tunjuk 1 by 1. Smart gak. Kreatif betul diorg buat bende2 tu. Tapi bile tanye harge, beribu kot. Tapi dia cakap harga tu dah discount 70%. Tauke tu macam merayu sangat suruh bapak aku beli. Dia cakap hari tu tak de jualan. 1 pon tak. Aku tengok abah macam nak beli, tapi tu la.. Tak plan pun nak g situ. Kalau beli pon nak letak mane.. Buat semak je. Abah cakap, "maybe next time.."

No comments: