Tuesday, June 30, 2009

Kem Jati Diri Remaja (3rd day)

  • Qiyamullail
  • subuh
  • relaxing, gosipping dlm dorm
  • breakfast

  • dok dlm dewan makan, isi borang maklumat diri
  • Zohor
  • taklimat
  • KJDR disorokkan kat kantin, SC nk balik


  • Aktiviti berkumpulan kat kantin
  • Trademark
  • Logo kumpulan
  • Moto kumpulan (We gain trust, we respect)
  • Pembentangan 15 perkara positif, 15 perkara negatif
  • dibekalkan 3 krts mahjung, 3 marker pen
    • Dak2 laki je yg byk bentang/cakap kat dpn, sbb dak2 laki kumpulan lain (Asyraf, Shazali, yg lain x ingat r sape) paksa suruh diorang yg explain pembentangan tuh. Jealous la tu! Yg pompuan Sara je kot. hehehe
    • Kene tulis 5 org yg kite sayang, 5 org yg kite benci, 5 org yg kite menyampah dlm klgn dak2 KJDR, 5 org yg kte nk jumpe, 5 org yg kite kagum dlm klgn dak2 KJDR, 5 kebebasan yg kite nk. 1/2 kertas A4 pink (borang reject) diberikan, oleh sebab kitorang xde kertas.
  • Kak Shima: Arahannye mudah je, mula2, Kak Shima nak adik2 lukis bentuk love kat tengah2 kertas tu.
  • Aku pun dengan yakin melukis bentuk love tersebut dgn menggunakan sebatang pen berwarna hitam, bersaiz lebih kurang syiling 50 sen. Pas tu aku warnakan bentuk love tu dgn warna pen yg same, sbb aku ingat dia nak uji kreativiti kitorang
    • Kak Shima: Sekarang, Kak Shima nak adik2 tuliskan 5 nama orang yg adik2 sayang kat dalam bentuk love yg adik2 lukis td

    • ?? Cam ne aku nak tulis? Aku da colour bentuk love tu. Kecik plak tu
    • Kak Shima: Dah?? Dah siap? Ade pape masalah x?
    • Then, aku tanye Danish kot sbb dia dok kt sblh aku time tu "Weyh, aku mintak tukar paper boleh tak? (sambil tunjuk paper)". Danish bkn jwb pon! Lagi dia ketawakan aku ade r! Sampai dak2 lain pon ade yg tau. Diorang pon ketawa. (x_x). Pas tu boleh plak sorang mamat ni amek krts aku n angkat paper aku tu. Adush! Adik aku yg Aliah yg duduk paling jauh dari kumpulan aku tu pun ketawa2 kn aku gak. Nasib baek bkn semua dak2 KJDR. Aku sorang je dok colour bentuk love tu. hehehe. Bagi mengelakkan kejadian jd lebih teruk, aku bangun n amek paper dari mamat tu n mintak tukar dgn Kak Shima setelah aku nmpk ade dak lain yg nk mintak tukar paper gak. Fuh, lega~ Aku pun duduk kat tmpt td n lukis bentuk love.. Mamat td tetibe tanye, "Weyh, ko form bape??" -teka r. (..........dialog...........)

    • Kak Shima: Ok, da settle? Ade pape masalah lg? Tak de ek.. Sekarang, tulis 5 nama org yg kamu nk jumpe.. Dah??

    • Then, 5 nme dak2 KJDR yg dikagumi

    • Pas tu, kene tulis 5 name org yg kitorg benci
    • Time ni.. "Hah aku tulis nme ko kt cni!"(sambil ckp kt Zul. Sape suruh kenekan aku!)

    • Zul: Tulis r. Aku pon tulis nme ko. Tgok ni (sambil tunjuk paper).

    • Aku: Kenape plak??

    • Zul: Sbb ko ske senyum

    • huhu. Fikir pnye fikir, aku tukar r nme Zul tu.. Rase x patut pulak aku benci ahli kumpulan sendiri
    • diikuti 5 nama dak2 KJDR yg kitorg menyampah, 5 kebebasan, dan last skali nama kitorg sendiri

    • later, submit krts td to Kak Shima. Kak Shima bacekan satu per satu name dak2 KJDR yg tertulis dlm ruangan nama yg menyampah dan kagum.. THE END

    Hujan-Sara n aku nak angkat kain yg dijemur, tp Kak Shima bnrkn sorg je yg pegi. Luqman mewakili dak2 laki. Time Sara g kantin balik, dia dlm keadaan nangis. Time tu gak, ade org nk tackel Sara. Mmg x kene tmpt!

    • Rehat 20 minit-minum petang
    • Asar
    • Later, Abg Faiz nk jumpe sume dak2 KJDR except Shazali & Asyraf. Shazali & Asyraf je yg g jumpe Abg Wan. Diorang dok dlm dewan, yg lain keluar.

    ...............................................................

    • Maghrib, hafal doa2 harian (doa keluar masuk toilet, doa sblm n slps mkn, doa tgok cermin, doa sblm n slps bgon tido, ayat 1000 dinar, ayat kursi)
    • Nyanyi lagu Setulus Doa-Hijjaz
  • Lirik cari sendiri.
  • Dengar lagu n tulis lirik
  • Rangkap pertama Abg Faiz bg
  • Yg lain2 tu, pandai2
  • Pas tu nyanyi ramai2
  • Best.. Sampai nk ulang byk kali. Tp Kak Shima tak bagi sbb tetamu (PERKID) da nak sampai
    • 9.15 p.m.: PERKID (Persatuan Kebajikan Darul Islah Selangor) dtg
  • Tugas PERKID:
    • Selamatkan org murtad, penagih dadah, pelacur
  • Pengenalan petugas dari PERKID
  • Ustaz Sham
  • Azizi (pelatih-bekas penagih)
    • 9.30p.m.: Cite pengalaman Azizi
    • 10.45p.m.: Video (balasan dunia, balasan akhirat)
    • 11.05p.m.: Minum n ZZ zZ Z

    1 comment:

    Sarah N said...

    tuh la psl nye .
    mmg ta kene tmpt sape yg na tackel aku tuh .
    bhahaha .
    eh ,
    time neh enn aku rase zul da mule minat at kaw aa .
    hehehe .