Tuesday, June 30, 2009

Kem Jati Diri Remaja (4th day)

3.10a.m.: Bangun
4.00a.m.: Qiyamullail, solat tahajud, taubat, ceramah T_T
5.25a.m.: subuh

Relax, breakfast



  • Kembara Alam
  • Macam jungle trekking, tp kene tutup mate. Jadi mcm org bute. Terseksa!!
  • Kene duduk dlm lumpur, kene
    baling lumpur, kene rendam kepala dlm sungai, kene dok tepi
    kubur
  • otw nak balik ke kem, abg2 n akak2 fasi kenekan kitorg. Diorg ckp ade lubang r, ade pokok
    berduri r.. Bengang je!! Mentang2 r kitorg x nmpk!!
  • Pas tu tetibe plak diorg suruh jln cam itik. Pas tu aku
    bukak mate n pndg ke bawah, sbb kain yg aku pakai kat mate aku tu ade ruang
    n da
    longgar ckit.
  • Then, kitorg didudukkan dlm kumpulan dgn senyap.
  • Pas tu, baru boleh bkk
    ikatan
    tu.
  • Kitorang pon bukak pelan2.. "yey.."... "Hah..~"
  • Kak Shima: 'Yey' kamu cakap! Sepatutnye kamu cakap ape ha!
    'Alhamdulillah'kan?? Tak reti
    bersyukur
    ke! bla.. bla.. bla..
  • Abg Wan: Baru senang ckit da lupe kat tuhan??! bla.. bla..
    bla..
  • kitorg msok dorm dgn muke yg seday n insaf..
  • kitorg bersihkan diri, n msok dewan
Sesi perpisahan dgn Utz Sham n Abg Azizi
  • Dak2 pompuan tgok je sambil berselawat..
  • Dak2 laki peluk slm dgn diorg.. ade yg nangis kot. Seday r
    sanggaat..

  • 2.15p.m.: Zohor
  • 2.20p.m.: lunch
  • 2.50p.m.:Nyanyi lagu Gemuruh & Standing In The Eyes Of The World

ingatkan x best, tp bile da nyanyi ramai2 n kuat2, rse best plak. So, byk kali r gak kitorg nyanyi. Kak Shima cakap, mulai dari saat tu, kitorang akan nyanyi lagu tu sebelum mulakan aktiviti

  • x.xxp.m.~4.40p.m.: rehat
  • 4.45p.m.: Asar

Aliah kne jmpe abg Faiz kot

Dak2 lain msok dorm n wat r ape yg patut. Aku basuh baju yg kne lumpur pagi td. Pas tu Aliah panggil aku n ckp yg Abg Faiz nk jmpe aku. "?? Wat pe? Nanti r, ckp r aku tgh basuh baju,"

Aku rse aku tau ape dye nak cakap, sbb aku ade tulis something time ari kedua, lps slot nangis2 psl parents

......................................................................

6.30p.m.:Dinner

Pas da abes makan tu, ingatkan boleh r terus naik n masuk dewan. Aku da siap pakai selipar lagi. Tetibe ade somebody ckp, "weyh, Abg Faiz nk jmpe,"

Alamak.. dia ingat r..

-Apsal x jmpe Abg Faiz td??

-Tgh basuh bju td..

-Ai, lepas basuh baju x bley terus jumpe? Takkan lame sgt kot nk basuh baju..

Pas tu mcm2 r dia tnye. ketakutan gak aku time tu sbb tinggal aku, abg faiz, n abg wan je yg ade kat kantin. Yg lain da naik ats, masuk dewan for solat maghrib. Pas tu Abg Wan plak naik. Last2 Abg Faiz suruh sembang sambil berjalan ke dewan. Mcm2 dia tnye tp sepatah je aku jawab.

-Kamu ni sepuluh patah saya tanye, sepatah je kamu jawab??

ish!! da dia tanye, aku jwb r jwbnnye. nk jwb pepnjg wat pe. ye,tak, ha'ah, entah je la..

Sampai r kat kaki 5 dewan, Abg Faiz still ckp2 dgn aku. Malu giler time tu sbb sume dak2 dlm dewan tgok aku. 'Cepat r abes, cepat r abes..' Last2 Abg Faiz suruh sambung mlm nnti. Ish! Ingatkan da abes!

  • Maghrib, tazkirah
  • 9.35p.m.: Nyanyi lagu Gemuruh & Standing In The Eyes Of The World ramai2
  • 9.42p.m.: Ceramah 'Siapa Aku'
  • x.xxp.m.~10.50p.m.: Rehat
  • 11.00p.m.: 'Impian Aku'
  • Aktiviti meng'list'kan minimum 10 impian dlm satu kertas yg disediakan.
    Lebih xpe.
  • Aku antara org yg lambat siap, sbb aku x tau aku nk ape..
    Last2, aku tulis je r impian aku yg merepek-repek sbb sambil kitorg tulis, Abg
    Faiz cakap xpe asalkan cukup 10. Nak tau ape aku tulis?? Ade r.. korang x yah
    tau
  • Pas tu abg faiz bacekan kertas2 yg telah dihantar. Tak
    de r bace semua, tp aku punye antara yg dia bacekan.. Nasib baik x sebut nama.
    Aiyo!!
  • 11.15p.m.++: Nak masuk dorm for tido, tp Abg Faiz panggil lg, "Oi, da x ingat ke?". Aku da kuar dari pintu dewan da time tu. Kuat betol ingatan dia. Then, dak2 lain terus masok dorm... Tengah dok sembang2 n brain wash smbil diperhatikn akk2 fasi yg lain, dak2 laki yg blom tido tgok kitorg dari blkg dewan termasuk r Amin, adik aku.
  • Abg Faiz-Woi, korg x reti2 nk tido ke? Org da bg tido awal... (bla..bla..bla..)
  • 12.00a.m.: Baru aku msok dorm, n baring, n SEMBANG dgn Aliah, n tido...

2 comments:

cahayaATIQAH said...

aha !
aishah skandal mgm abg faiz !
hihi
name faiz ag.. dlu tu pun faiz gak
hihi

アイシャー said...

ello..
adek aku pon kene ye..