Saturday, May 1, 2010

kesesakan laman web upu

Dari pukul 10.00pm aku dok menaip no IC aku. Asyik keluar bende ni je: 502 Bad Gateway nginx. Tapi aku online facebook sekali. Last2, aku terbace status Suhailah (AJL member). Ade 2 link utk check upu yg aku jumpe kat komen dia.

Kalau korang nak official site punye, klik la gambar di bawah:
https://online.mohe.gov.my/olf/web/form?OC=10&CC=09

Dan akhirnya pada jam 1.20am aku berjaya mendapat result melalui official site ni..

Kalau link kat atas tu tak boleh jalan *macam aku, try la klik link yg kat bawah ni pulak..


http://www.jpt.uum.edu.my/webjpt/keputusankeipta.php?target=1

Dan, bende ni yg keluar kat aku punye result pada jam 12.30am


Yahoooo!!! Aku ingatkan tak dapat tau. Sebab time aku pegi amek surat tawaran politeknik aku tanye la orang yg ade kat bhg. pendaftaran "Kak, misal kata kalau saya ada dpt tawaran/tempat yg lagi bagus drpd politeknik, macam upu ke.. macam mane??" Kakak tu pon jawab,"Kalau upu dgn politeknik tu dalam satu nama je dik, sebab 2-2 tu under kerajaan. Kalau dpt politeknik, politeknik je la. kalau upu, upu je la.." 0o0...

Tp kenapa aku dapaat je?? Orang tu yang silap ke, memang aku bernasib baik?? Tapi alhamdulillah, dgn result spm 2009 aku yg tak berapa tu boleh pulak aku berjaya ditawarkan ke universiti. Alhamdulillah...

4 comments:

AfiqahZ said...

weyh, yg 'rakan kongsi kpd official site" uh pon ta bley laaa.

404 not found. huwaa~
aku ta check ag. tension. tension.

アイシャー said...

i'm sorry to read that..
aku kat kampung ni boleh je..

ape kate ko buat macam aku??
buat tgh2 pagi bute. hehehe

Anonymous said...

Yup. memang Universiti. Tapi UITM je pon... Result cukup2 makan pon boleh masuk berbandung U lain yg sengit sbb saing dgn bangsa lain seperti cina etc. UPM, UM, UTM, UUM, UKM, UMP, USM, UIAM & Lain2 selain uitm semua byk pelajar pelbagai bangsa termasukla pelajar luar.. tak bangga la dpt uitm... dah la cuma bumiputera je. x de bangsa lain.. tak dak pelajar luar negara..Tak ada persaingan sgt. sbb melayu & bumiputera KEBANYAKAN malas! Tak best sbb tak rasa hidup universiti sebenar seperti U lain.. U lain ada pelajar asing, cina, india & lain2.. Maka boleh kenal byk budaya & pertukaran pendapat.. Tapi Ok la.. Uitm kan nak bantu bumiputera yg cukup2 makan msk U kan. Walaupun ada bdk power2 tapi x ramai.. Ala boleh la nak bangga2 kat masyarakat sbb dpt U. Hahaha Kalau p luar negara pon kalau g tau saya bekas UITM (uk, us, Australia, NZ nak further study) diorang akan pandang sinis. Kalau U lain diorang respect.. Hm... apa la bdk uitm buat smpal teruk sekali pandangan international.. Kebanyakkan p beromen kot terutama uitm shh alam.. haiss malu2.. Uitm setraf politeknik je di mata dunia... sedih. Melayu memang mcm tu.. MENGHARAP hak bumiputera je..Konon uitm hak melayu.. tapi malas usaha bila dpt peluang depan mata.. Malu la aq dgn bangsa aq ni...

アイシャー said...

fuhh! adakah saya dikira bernasib baik kerana menolak tawaran UiTM?
Haish.. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga
Dan apa yg sayaperasan, orang Melayu terlalu dimanjakan. Bukan setakat pelajar.. mak bapak atuk nenek pun same, turut dimanjakan
Inilah senario politik Malaysia
Apa nak semua bagi